Gašper Troha

Klarinet, saksofon, kljunasta flavta, glasbeno uvajanje

Izobrazba

Gašper je diplomiral iz klarineta na Akademiji za glasbo UL in doktoriral iz sodobne dramatike in gledališča na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Poleg študija se je izpopolnjeval na številnih mojstrskih tečajih pri svetovno znanih klarinetistih, kakršna sta Anthony Pay in Charles Neidich. Kasneje se je posvetil tudi študiju glasbene pedagogike po metodi Edgarja Willemsa in ga končal s pedagoško diplomo, ki jo je opravljal v Barceloni v Španiji.

V svoji karieri je igral v orkestru SNG Opera in balet Ljubljana (1. in bas klarinet), v Orkestru Slovenske filharmonije in Simfonikih RTV Slovenija, koncertiral pa je kot solist in član komornih skupin pri nas in v tujini. Kot solist je nastopil z Orkestrom Slovenske filharmonije pod taktirko maestra Lorisa Voltolinija.

Gašper Troha je klarinetist, publicist, kritik in teoretik, ki med drugim kot zunanji sodelavec poučuje na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani.

Diplomiral je iz klarineta na ljubljanski Akademiji za glasbo in primerjalne književnosti ter literarne teorije na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Kot solist je nastopil z Orkestrom Slovenske filharmonije pod vodstvom Lorisa Voltolinija, kasneje pa je bil zaposlen v ljubljanski operi kot basklarinetist in solo klarinetist. Klarinet je učil v glasbenih šolah v Radovljici in na Vrhniki.

Pedagoške izkušnje

Gašper poučuje klarinet, saksofon, kljunasto flavto in glasbeno uvajanje. Poučevati je začel že med študijem na Glasbeni šoli Radovljica, kasneje je več let učil na Glasbeni šoli Vrhnika, sedaj pa je že od njenega začetka učitelj na Glasbeni šoli Arsem. Njegovi učenci so dobili številne nagrade in plakete na slovenskih in mednarodnih tekmovanjih.

Zakaj sem se odločil za ta poklic?

Glasba me že od nekdaj izpolnjuje. Poslušati glasbo je užitek, izvajati glasbo pa je kreativni proces, ki zahteva celega človeka in je zaradi tega neznansko ustvarjalen. V svojem življenju se vedno znova vračam h glasbi, saj mi nobena druga dejavnost ne daje toliko užitka. Učim, ker rad predajam znanje drugim in veselje, ki ga občutim, ko moji učenci uspešno nastopajo na odru, je neizmerno.